Gezonde mango-aardbei ijsjes

Op zoek naar een koel tussendoortje dat niet bomvol toegevoegde suikers zit? Maak dan deze mango-aardbei ijsjes. Alle zomer op een stokje! Met alleen rijpe mango en aardbeien heb je maar heel weinig extra zoetstof nodig – of helemaal niet.

Waarom kiezen voor zelfgemaakte ijsjes?

Veel ijsjes uit de supermarkt bevatten flink wat toegevoegde suikers. Door ze zelf te maken, bepaal jij wat erin gaat. En ze zijn makkelijk te maken: alleen het zomerfruit pureren en daarmee vormpjes vullen. Vind je de fruitpuree zoet genoeg? Laat de honing dan gerust weg. Zo maak je een ijsje dat puur, fruitig en lichter is. Tip: gebruik extra rijp fruit voor maximale zoetheid zonder toegevoegde suiker. Je kunt ook een beetje (vegan) Griekse yoghurt toevoegen voor een romiger ijsje. IJspret, mensen!

INGREDIENTEN
* 100 gram aardbeien
* 125 gram rijpe mango (ev.t uit de diepvries, ontdooid)
* optioneel: 1 theelepel honing of een andere natuurlijke zoetmaker

BEREIDING
* Snijd de kroontjes van de aardbeien en pureer ze (prakken of met de staafmixer) tot een gladde massa.
* Pureer de mango net zo, in een andere beker.
* Vul ijsvormpjes eerst met de aardbeienpuree en vul tot de rand aan met de mangopuree voor een tweekleurig effect.
* Zet minimaal 3 uur in de vriezer.

Meer waterijsjes:

Waterijs met kiwi en munt

Zelf ijsjes maken met zomerfruit

Author: Jitske

Share This Post On

Submit a Comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *