Linzen met feta en rucola

Een snel recept (10 min.) dat je ook slow kunt bereiden als je zelf de droge peulvruchten weekt en een drie kwartier kookt. Peulvruchten zijn vooral lekker als je wat extra pit toevoegt. Mijn moeder maakte vroeger kapucijners met spek; ik ben gek op deze linzen met knoflook en ui. De fèta pept de smaak op met zout, de rucola voegt een vleugje bitter toe. De kerstomaatjes voegen zoet toe en geven het recept kleur. Al met al een supersimpel, gezond vegetarisch recept.

 

Ingrediënten (2p)

  • 400 gr linzen (blikje/bonen)
  • 75 gr. fèta of andere zachte geitenkaas
  • bakje kers- of Romatomaatjes
  • 100 gr rucola (vind je dat té bitter: neem gemengde rucolasla)
  • 1 ui
  • 1 teen knoflook
  • peper/ geen of weinig zout

[bol_product_links block_id=”bol_55127889c5cae_selected-products” products=”1001004002382042″ name=”Slow Foodies” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Bereiding

  • Werk je met gedroogde linzen: laat ze 4 uur voorweken en kook  in ong. 40 minuten gaar. Oranje linzen hebben een kortere kooktijd.
  • Kies je voor blik: laat de linzen uitlekken
  • Snij ui en knoflook en fruit samen ong. drie minuten
  • Was de tomaatjes en snij ze doormidden
  • Voeg de uitgelekte linzen en de tomaatjes toe en roer een minuut door.
  • Doe het vuur uit, laat het geheel even afkoelen (lauwwarm ook lekker!) . Roer de rucola(sla) door de linzen en verkruimel de geitenkaas erboven.

Met graanproducten, zoals brood uit de oven of een hete wrap, een volledige vleesvervanger.

 

Author: Jitske

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *